Ana içeriğe atla

SİLVERLİGHT İLE SLİDER UYGULAMASI

Oluşturacağımız uygulamanın tasarım görünümü;
Burada bir adet elips 3 adet slider eklendi.(Slider toolbox ekranında mevcuttur.)












Bir tane fonksiyon tanımlayıp renk kodunu yazmamız gerekiyor.

 Sliderlere ayrı ayrı tıklayarak şu kodları yazıyoruz.

Uygulamamızı çalıştırıyoruz;
Görüldüğü gibi her bir slideri çalıştırdığımızda renkler değiştirilecektir.




Şeklinde olacaktır.

ÇALIŞMA KODLARI
mainpage.xaml
 <Grid x:Name="LayoutRoot" Background="White">
 <Ellipse x:Name="elips" Fill="#FFF4F4F5" HorizontalAlignment="Left" Height="161" Stroke="Black" VerticalAlignment="Top" Width="172" Margin="107,10,0,0"/>
 <Slider x:Name="slider3" HorizontalAlignment="Left" VerticalAlignment="Top" Margin="0,261,0,0" Width="400" Background="#FFDA2323" Maximum="255" ValueChanged="Slider_ValueChanged_2"/>
<Slider x:Name="slider2" HorizontalAlignment="Left" VerticalAlignment="Top" Margin="0,224,0,0" Width="399" Height="15" Background="#FF4FE463" Maximum="255" ValueChanged="Slider_ValueChanged_1"/>
 <Slider x:Name="slider1" HorizontalAlignment="Left" VerticalAlignment="Top" Margin="0,188,0,0" Width="400" Background="#FFE89928" Maximum="255" ValueChanged="Slider_ValueChanged"/>

</Grid>

mainpage.xaml.cs
private void renkdegis()
        {
            Color renk = Color.FromArgb(255, Convert.ToByte(slider1.Value), Convert.ToByte(slider2.Value), Convert.ToByte(slider3.Value));
            elips.Fill = new SolidColorBrush(renk);
        }
        private void Slider_ValueChanged(object sender, RoutedPropertyChangedEventArgs<double> e)
        {
            renkdegis();
        }

        private void Slider_ValueChanged_1(object sender, RoutedPropertyChangedEventArgs<double> e)
        {
            renkdegis();
        }

        private void Slider_ValueChanged_2(object sender, RoutedPropertyChangedEventArgs<double> e)
        {
            renkdegis();

        }

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Algoritma İle 4 işlem Hesabı Yapan Program

Merhaba arkadaşlar yeni bir algoritma çalışması ile birlikteyiz.Bu günkü çalışmamız dört işlem üzerine olacak.Girilen iki sayı arasında toplama,çıkarma,çarpma ve bölme işlem sonuçlarını ekranda gösterecek.Mini bir hesap makinesi yapacağız ilerde şimdi sadece 4 işlemi konu alan bir çalışma yaptım. Kolay bir uygulama  üstelik karışıkta olmadı Adımları aşağıda gösterdim.Umarım işinize yarar herkese kolay gelsin iyi dersler. ÇALIŞMADA İZLENECEK ADIMLAR Adım 1: Başla Adım 2: Birinci Sayıyı Gir:A Adım 3: İkinci Sayıyı Gir:B Adım 4: sonuç1=a+b A8 gideceğiz Adım 5 :sonuç2=a-b A9  gideceğiz Adım 6: sonuç3=a*b A10  gideceğiz Adım 7: sonuc4=a/b A11  gideceğiz Adım 8: Toplama işleminin sonucu:sonuç1 Adım 9: Çıkarma işleminin sonucu:sonuç2 Adım 10: Çarpma işleminin sonucu:sonuç3 Adım 11: Bölme işleminin sonucu:sonuç4 Adım 12: Bitir PROGRAMDA YAPIYORUZ; İşlemlerimiz bu kadar arkadaşlar.Göründüğü gibi zor bir tarafı yok.Mantık aynı mantık.Sadece uzun olduğu için

JavaScript İle Kullanıcı Girişi

Kullanıcı Adı ve Şifreyi biz klavyeden girelim. BİRDE YANLIŞ YAPARAK DENEYELİM ÇALIŞMANIN KODLARI <html> <head> <title>Javascript Dersleri</title> <script language="javascript" type="text/javascript"> var ad=prompt("Adınızı Giriniz"); var sifre=prompt("Şifrenizi Giriniz"); if(ad=="mali" && sifre=="123") { document.write("Tebrikler Giriş Başarılı:", ad,sifre); } else { document.write("Kullanıcı adı veya şifre hatalı"); } </script> </head> </html>

Algoritma İle Ehliyet Sorgulatma

Merhaba arkadaşlar bugün sizinle algoritma ile ehliyet alıp alınamayacağını sorgulayacağız.Basit bir uygulamayı daha önce C # ile yapmıştık şimdi Flow Chart ile yapacağız.Adımları ve kodları sizinle paylaşacağım umarım işinize yarar herkese kolay gelsin. İZLENECEK ADIMLAR: Adım 1: Başla Adım 2: Yaşınızı Giriniz:yas Adım 3: Eğer yas>=18 ise Adım 5  gideceğiz Adım 4: Eğer yas<= 18 ise Adım 6 gideceğiz Adım 5: Ehliyet alabilecek yaştasınız. Adım 6: Ehliyet alamayacak yaştasınız. Adım 7: Bitir PROGRAM İLE YAPALIM Çalışmanın mantığı basit.Eğer girilen yaş 18 ve 18 den büyükse ehliyet alabilecek.Aksi taktirde yaşı 18 den küçükse ehliyet alamayacak.Eğerleri çıkışlara bağladıktan sonra evet yazıları geliyor.Çalıştırdığınızda hata alırsınız.Program size hayır ile bağlamanız gerektiğini söylüyor.Bu nedenle bağlama işlemlerinde hata alıyoruz.Bunlara dikkat etmemiz yeterli.İşinize yaraması dileği ile herkese iyi günler,iyi dersler.